Wednesday, May 11, 2011

Marianne Vos i la màgia dels pedals

Sóc practicant de la religió ciclista des de molt petita: alguns dels records més vius i feliços de la meva infància habiten entre camins i carreteres del nord d'Espanya, a vegades solitaris a vegades plens de trànsit, a vegades familiars a vegades llunyans.

Als vuitanta, la visió d'una noia cabalgant dues rodes era força exòtica (encara ho és, i més en aquests temps on les notícies ciclistes són sinònim de dopatge) i aquesta sensació de unicitat continua intacta al 2011, encara que hi ha ciutats i països on els ciclistes són molt més respectats.

En els darrers mesos tinc la inmensa fortuna de disposar de temps per - a més a més de pedalear al belmig d'una jungla d'asfalt malmès pels camions i la manca de manteniment -, navegar virtualment a la búsqueda de dones ciclistes. Ja coneixia alguns noms mítics: Joane Somarriba, Jeannie Longo, Edita Pucinskaite i alguna il·lustre més que, molt excepcionalment, sortien un minut al telenotícies com titàniques guanyadores d'un Tour, una medalla olímpica o un campionat mondial.

I en el desconegut univers de les campiones actuals, m'he trobat una noia holandesa que destaca amb llum pròpia: Marianne Vos. És impressionant l'aparent facilitat amb que es mou sobre les dues rodes, el seu currículum als 23 anys i la seva innata alegria i naturalitat quan rep els trofeus, aplaudiments i entrevistes. Quina capacitat camaleònica en la carretera, la pista, el ciclo-cross. Gràcies, Marianne i et desitjo una llarga i feliç vida ciclista.

2 comments:

  1. Interessant aquesta faceta teva. No deixes mai de sorprendre'ns. Jo, en canvi, no en sé massa de bicicletes ni ciclistes. Només l'estrictament necessari. És a dir que tenen dues rodes, que has de pedalejar i que a la carretera has d'anar amb molta cura amb els cotxes que se't poden emportar per davant. Dels ciclites m'agraden els mallots. Ja saps el fet que s'arrapen al cos ho trobo interessant.E.B.B

    ReplyDelete
  2. Gràcies pel comentari, "anonymous" ...
    no em diguis que no sabies de la meva passió ciclistaaa!!!!??? Ara que ho penso, qui ets exactament, E.B.B ???

    ReplyDelete

Followers